Společnost pro trvale udržitelný život

Aktuality STUŽ

Aktuality STUŽ je emailový zpravodaj, který vychází přibližně jednou za 2 týdny a přináší aktuality pro členy a příznivce STUŽ. Přihlaste se k jeho odběru vyplněním jednoduchého formuláře zde.

Archiv doposud vydaných Aktualit STUŽ.

Staňte se členem STUŽ

Není nic jednoduššího, než se přihlásit.

Informace o podmínkách členství

On-line přihláška za člena STUŽ

 

STUŽ na sociálních sítích

Sledujte nás také na sociálních sítích - tam najdete aktuální informace a zajímavosti

Facebook

Twitter

Z Ministerstva dopravy přišla odpověď na podnět "Zpoplatnění kamionů - podnět ministru dopravy", který zaslal předseda STUŽ ministrovi dopravy.

k č.j.: 208/2011-910-RD/10/Brouček

 

Vážený pane,

 

byl jsem pověřen odpovědí na Váš e-mail, týkající se objíždění zpoplatněných komunikací a rozšíření mýtného systému na silnice nižších tříd. Pro informaci uvádím, že mýtné se nyní vybírá na všech dálnicích a rychlostních silnicích (cca 1200 km) a na cca 200 km silnic I. třídy. Protože je nám známa tato skutečnost, připravujeme rozšíření mýtného i na další dopravně exponované silnice I. třídy. V případě silnic II. a III. třídy se však jedná o majetek krajů. Proto musí dojít k dohodě nejen s Asociací krajů ČR, ale i s jednotlivými kraji o všech technických, organizačních, ale   i ekonomických otázkách. Jednání v tomto ohledu již probíhají. Skutečností však je, že některé kraje zpoplatnění silnic nižších tříd na svém území přímo odmítají. Zejména z ekonomických důvodů je pak vyloučeno případné zpoplatnění celé silniční sítě. Není totiž možné za současných finančních možností resortu dotovat prokazatelně ztrátové činnosti. Přitom vycházíme i z údajů o dopravních intenzitě na jednotlivých komunikacích, zjištěných z  celostátního sčítání na silniční síti v  r. 2010. Ministerstvo dopravy proto připravuje veškeré podklady pro konečné rozhodnutí vlády ČR o celkovém rozsahu rozšíření mýtného systému.

Plně chápeme problémy spojené s objížděním zpoplatněných komunikací. Pokud se jedná o možnost řešení takových případů, mají v tomto směru určité možnosti i obce s rozšířenou působností. V souladu s ustanovením § 77 odst. 1 písm. c) zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, mohou po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie stanovit místní   a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích II. a III. třídy a na místní komunikaci. V konkrétním případě může jít např. o zákaz vjezdu určitých vozidel, snížení povolené rychlosti apod. Zde však doporučujeme koordinovaný postup v příslušném regionu nebo kraji, neboť Vámi uváděné problémy se většinou netýkají pouze jedné obce. Otázku kapacity Policie ČR nebo obecních policií také nelze zobecnit pouze na případné dodržování zákazu nebo omezení jízdy v určitém úseku.

Závěrem Vás chci ujistit, že Ministerstvo dopravy si je plně vědomo popisované situace a hodlá ji řešit, avšak vždy za předpokladu ekonomické návratnosti vložených finančních prostředků. Určité možnosti k řešení mají, jak je výše uvedeno, ale i občané nebo dotčené obce.

 

S pozdravem

 

 

 

 

 

 

 

Ing. Josef Kubovský

ředitel

Odbor pozemních komunikací

a územního plánu

Ministerstvo dopravy

 

 

Vyřizuje: Ing. Jan Brouček

You have no rights to post comments

Společnost pro trvale udržitelný život
Zpravodaj STUŽ
ISSN 1802-3053


Creative Commons License